טויוטה לנד קרוזר הוכתר זה מכבר כסמל איקוני של אמינות, עמידות וכושר שטח. עם יציאתו של טויוטה לנד קרוזר 300, רכב השטח האגדי נכנס לעידן חדש של מצוינות רכב. בפוסט מקיף זה בבלוג, נתעמק בתכונות המפתח, מרכיבי העיצוב, יכולות הביצועים והטכנולוגיה המתקדמת שהופכים את טויוטה לנד קרוזר 300 לכוח שיש להתחשב בו בעולם השטח.

עיצוב וחוץ:

טויוטה לנד קרוזר 300 מתהדר בנוכחות נועזת ושולטת עם העיצוב השרירי והאסתטיקה הקשוחה שלו. הדגם המעודכן כולל גריל קדמי בעיצוב מחדש, פנסי LED אלגנטיים ומכסה מנוע מחוטב המשדר כוח וביטחון. בנוסף, מבנה הגוף על המסגרת של ה-Land Cruiser 300 מבטיחה חוזק ועמידות מעולים, ומאפשרים לו לכבוש כל שטח בקלות

פנים ונוחות:

היכנסו פנימה לטויוטה לנד קרוזר 300, ותקבלו את פניכם עם תא נוסעים מעודן ויוקרתי. הפנים משלב חומרים מובחרים, אומנות ללא דופי וטכנולוגיה מתקדמת כדי ליצור סביבה נוחה ומזמינה הן לנהג והן לנוסעים. מושבי עור מפוארים, מרווח רגליים מרווח ושלל תכונות נוחות הופכים כל מסע לתענוג.

ביצועים ויכולת:

נאמן למורשתו, טויוטה לנד קרוזר 300 מספק ביצועים ויכולת שטח יוצאי דופן. מונע על ידי מנוע V6 חזק, רכב שטח זה מייצר כוחות סוס ומומנט מרשימים, המאפשרים לו להתמודד עם עליות תלולות, שטחים סלעיים ותנאי שטח מאתגרים בביטחון. מערכת ההנעה המתקדמת לארבעה גלגלים, מצבי בחירת השטח מרובת השטח ומרווח הקרקע המרשים משפרים עוד יותר את יכולת השטח שלו.

אמצעי בטיחות:

טויוטה תמיד נתנה עדיפות לבטיחות, והלנד קרוזר 300 אינו יוצא מן הכלל. עמוס במגוון של תכונות בטיחות מתקדמות וטכנולוגיות סיוע לנהג, רכב שטח זה מספק הגנה שאין שני לה לנוסעים. מבקרת שיוט אדפטיבית וסיוע לשמירה על הנתיב ועד לניטור בנקודה מתה והתראה על תנועה חוצה מאחור, הלנד קרוזר 300 מבטיח חווית נהיגה בטוחה ומאובטחת.

טכנולוגיה וקישוריות:

ה-Land Cruiser 300 משלב בצורה חלקה טכנולוגיה כדי לשפר את הנוחות, הבידור והקישוריות. עם מערכת מידע בידור משוכללת, ממשק מסך מגע אינטואיטיבי ושילוב סמארטפון, להישאר מחובר ולבדר תוך כדי תנועה מעולם לא היה קל יותר. בנוסף, תכונות מתקדמות כמו מערכת סאונד מובחרת, טעינה אלחוטית ויציאות USB מרובות מעלים עוד יותר את חווית הנהיגה הכוללת.

תכונות שטח:

טויוטה לנד קרוזר 300 נבנה ייעודי להרפתקאות שטח. הוא מצויד במגוון תכונות שטח כגון מערכת מתלים דינמית קינטית, בקרת זחילה ודיפרנציאל מרכזי נעילה. יכולות אלו, בשילוב עם זוויות גישה ויציאה יוצאות דופן, עומק שכשוך מים ובקרת אחיזה בשטח, הופכים את הלנד קרוזר 300 כמעט בלתי ניתן לעצירה בחיק הטבע.

יעילות דלק וידידותיות לסביבה:

למרות הביצועים והיכולות המרשימות שלו, הלנד קרוזר 300 שומר על התמקדות ביעילות דלק וידידותיות לסביבה. טויוטה הטמיעה טכנולוגיות שונות, כולל מנוע יעיל, עיצוב אווירודינמי ותכונות חיסכון בדלק, כדי לייעל את צריכת הדלק ולהפחית את ההשפעה הסביבתית.


טויוטה לנד קרוזר 300 מדגים את המהות של רכב שטח אולטימטיבי.

עם העיצוב המחוספס, הפנים היוקרתי, הביצועים יוצאי הדופן, תכונות הבטיחות המתקדמות והטכנולוגיה החדישה שלו, הרכב הזה ממשיך להציב את הרף למצוינות בשטח. בין אם הוא כובש שטחים מאתגרים או שיוט ברחובות העיר, הלנד קרוזר 300 נותר בחירה ללא תחרות עבור אלה המחפשים חווית רכב שטח מוכשרת, אמינה ויוקרתית.

טויוטה לנד קרוזר 300 החדש שומר על יכולות השטח המצוינות של קודמיו – במיוחד בגרסת השטח החדשה GR Sport, הכוללת נעילת דיפרנציאלים בשלושתם מלפנים, במרכז ומאחור. בנוסף, הדגם החדש כולל נעילה עצמאית של הדיפרנציאל הקדמי ללא נעילת החלק האחורי (במצב L4). לדוגמה, כאשר רק הגלגל הקדמי מחליק, ניתן להפעיל רק את נעילת הדיפרנציאל הקדמי ולהשאיר את האחורי פנוי. הודות למערכת Multi Terrain Select במצב הנעה לכל הגלגלים L4, הנהג יכול לבחור במצבי אוטומטי, חול, בוץ וסלע כדי להתאים לתנאי הנהיגה; גם במצב H4 אתה יכול לבחור אחד מהמצבים: אוטומטי, לכלוך, חול, בוץ ושלג עמוק

סיוע בפניות שטח עוזר לך לבצע פניות הדוקות מאוד. זה עובד כאשר בקרת זחילה בשטח מופעלת במהירויות מתחת ל-10 קמ"ש. המערכת מזהה את כוונת הנהג לבצע סיבוב (באמצעות חיישן זווית היגוי) ובולמת את הגלגל האחורי בחלק הפנימי של הפנייה - העיקרון זהה בערך למכל.

מערכת הראייה המתקדמת של Multi-Terrain Monitor  פועלת עם תמונות תלת מימד, המציגה את השטח סביב הרכב ומתחתיו, כמו גם את המיקום המדויק של הגלגלים. הנהג יכול להסתכל "דרך" מכסה המנוע ותחתית המכונית כדי להבין בבירור את מצב המשטח עליו הוא נע.


מנועים ותיבת הילוכים

להתראות מנועי V8! המקסימום שניתן לראות מתחת למכסה המנוע של הלנד קרוזר 300 החדש הוא מנוע V6. הראשון שנכנס לשוק הוא הבנזין "שלוש מאיות" עם מגדש טורבו 3.5 V6 , שמפתח 415 כ"ס. ו-650 ננומטר.

טויוטה לנד קרוזר 300 הבנזין אמור להאיץ מאפס ל-100 קמ"ש תוך 6.8 שניות בלבד ולהגיע למהירות מרבית של 210 קמ"ש. צריכת דלק נטען: 16.7 ליטר ל-100 ק"מ במחזור עירוני, 12.1 ליטר במחזור משולב ו-9.4 ליטר במחזור חוץ עירוני. 

בסתיו 2021 יחלו מכירות הדיזל לנד קרוזר 300 עם מנוע 3.3 V6 חדש (מדד F33A-FTV), המפתח 299 כ"ס. ו-700 ננומטר. איתו יגיע הלנד קרוזר לאותה מהירות מרבית (210 קמ"ש) ויציג כמעט את אותה דינמיקת תאוצה כמו גרסת הבנזין: 6.9 שניות מאפס ל-100 קמ"ש לפי מפרט המפעל.

שני המנועים משודכים לתיבת 10 הילוכים אוטומטית חדשה, בעלת טווח רחב מאוד של יחסי העברה ובכך מאפשרת מהירות מנוע נמוכה יותר במהירויות גבוהות ובכך מפחיתה משמעותית את צריכת הדלק בכביש המהיר.

חידוש מעניין ללנד קרוזר 300 הוא כפתור התנעת מנוע עם סורק טביעות אצבע מובנה. ניתן לרשום עד 10 טביעות אצבע לרכב אחד. עם זאת, זה לא מבטל את הצורך להחזיק מפתח חכם איתך.