במבט ראשון, הרכב החשמלי geometry c מבית ג׳ילי נראה כמו כל רכב חשמלי רגיל מתוצרת סינית.

עם זאת, בחוויית השימוש בו הופתעתי מאוד.

ג׳ילי - הידועה רשמית בשם ״קבוצת ג׳ילי אחזקות״, היא חברת רכב רב לאומית שבסיסה בהאנגג׳ואו, סין. החברה נוסדה בשנת 1986 על ידי לי שופו והחלה את דרכה בעולם המקררים. בסוף שנות ה-90 החברה עברה לתעשיית הרכב.

בשנת 2002 השיקה geely מותג רכב עצמאי משלה, שייצרה תחילה מכוניות סדאן קומפקטיות לשוק הסיני. המהלך הזה הניח את הבסיס להתרחבותה ולהצלחתה של ג׳ילי בשנים הבאות.

בהמשך, החברה רכשה את ׳וולוו מכוניות׳ מחברת פורד, דבר שסימן את השאיפה של ג׳ילי להרחיב את נוכחותה מעבר לסין ולבסס את עצמה ברחבי העולם.

מאז, היא גדלה במהירות והפכה לאחת מיצרניות הרכב הפרטיות הגדולות בסין ולשחקן משמעותי בשוק הרכבים החשמליים. כמות הרכבים שמכרה ג׳ילי תחת מותגיה השונים בשנת 2023 היא 2,700,000.

geometry c


בכתבה זו נתמקד ברכב החשמלי geometry c. החברה השיקה את מותג הרכב החשמלי שלה (Geometry) בשנת 2019, וכיום היא מציעה מגוון של מכוניות חשמליות במיועדים לשווקים סיניים ובינלאומיים כאחד. ג׳ילי השקיעה רבות במחקר ופיתוח תוך התמקדות בטכנולוגיות מתפתחות, למשל נהיגה אוטונומית.

 

קצת נתונים ממפרט הרכב:

רמת האבזור הבטיחותי היא 5, ורמת זיהום האוויר היא 1.

צריכת החשמל היא 165 וואט שעה/ק״מ

קיימים שני גימורים לרכב בהם טווח הנסיעה הוא כ- 360 ק״מ, ושני גימורים בהם טווח הנסיעה הוא כ- 480 ק״מ. בין מערכות הבטיחות בgeometry c: שש כריות אוויר, מערכת אקטיבית לסטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, בלימה אוטומטית בעת חירום, מערכת למניעת שכחת ילדים ברכב, זיהוי כלי רכב ב״שטח מת״ ועוד.

פרט חשוב – בכל הגימורים קיים גלגל חלופי! קשה מאוד למצוא רכבים חשמליים בעלי גלגל חלופי. הרכבים בעלי מסך מולטימדיה טאץ׳ 12.3 אינץ׳.

 

בכניסה לאתר הגלובלי המרשים של הרכב גאומטרי סי מחברת ״ג׳ילי״, הדבר הראשון שמופיע מבחינת נתוני הרכב הוא טווח הנסיעה. במותג הרכב ג׳ילי מבינים את חשיבות טווח הנסיעה של הרכב החשמלי פר טעינה, ומעמידים זאת בראש סדר העדיפויות שלהם. בהתאם למחיר, גאומטרי סי עומדת בטופ הרכבים המשתלמים ביותר בהתאם למרחק שהיא מספקת.



״עם טכנולוגיית שלושת-הכוחות המובילה בתעשייה, geometry c יכולה להתמודד בקלות עם מגוון תרחישים שמכוניות מתמודדות איתם, וליצור חיי סוללה ארוכים במיוחד וטווח נסיעה״. ציטוט זה מופיע כמעין מוטו החברה באתר. ברמה האישית אני רוצה לומר שמאוד התרשמתי- אבל זו מחויבותי לשאול האם אלו הן אמירות סרק או שמע הן בעלות בסיס מכני ממשי.

 

יצאנו לבדוק זאת. צוות האתר לקח את הגימור הגבוה ביותר, ג׳ילי גיאומטרי-סי 480 פרו.

נכון לרגע כתיבת מאמר זה, נסעתי ברכב 434 קילומטר בנסיעה מעורבת, בכבישים מהירים בדרום הארץ ובפקקים של המרכז. ברכבים חשמליים לרוב צריכת הסוללה עולה כשנוסעים במהירות גבוהה לאורך זמן. התפלאתי כשראיתי שהרכב שומר על צריכה די אחידה בכבישים המהירים.

 

כל הסטיגמות והחששות שלי לגבי רכבים סיניים התפוגגו אחרי נסיעה של 5 דקות. בתרבות המערבית רגילים לחשוב על מוצרים סיניים ככלל ככאלה שלא איכותיים, מסוכנים, ״רוכשים בקצת משתמשים קצת״. אף על פי כן, גיליתי שהרכב מעולה.

 

אהבתי בו כמעט הכל, מלבד כמה דברים ספציפיים שאינם קשורים לאיכות הנסיעה אלא לטכנולוגיות מסביב. הדברים החשובים הם התחושה שהרכב מדויק, זריז, בעל בלמים מצוינים (תכונה חשובה מאוד, זה לא ניכר בהרבה רכבים חשמליים שיצא לי לבדוק).

אצלי, בנסיעה נינוחה רגילה, צריכת החשמל עמדה על 14 קוט״ש ל100 קילומטר. כאמור, זה מספק את טווח המוצר שנקבע על ידי היצרן – 480 ק״מ. בנהיגה דינמית יותר או במהירות של 100 קמ״ש, הסולל המספקת פלוס מינוס 400 ק״מ, שזה בעיניי נתון מצוין בהחלט. פחות או יותר מה שפגשתי במודל 3 של טסלה. האצה מ0-100 קמ״ש תוך שבע שניות.



מבחינת פנים הרכב, הסלון ממש מספק, לא צפוף. התא מטען בינוני אבל יש גלגל רזרבי בגודל מלא (כפי שציינו קודם לכן), מטף כיבוי אש, וכבל טעינה מקורי של חברת geely.

סביבת הנהג מאוד נוחה ומתקדמת. אמנם בהתחלה היתה תחושה מסורבלת, שכן ישנם הרבה תפריטים שחוזרים על עצמם. למרות זאת, לאחר שמתרגלים לכל הגדרה ומבינים היכן למצוא אותה, הכל נראה מאוד הגיוני – בדיוק כמו ברכישת סמארטפון חדש (במיוחד כשזה יצרן אחר).

 

הכיסא מתכוונן באמצעות כפתורים ללא צורך בהפעלת כוח, דבר שאמנם מצופה מרכב מתקדם כזה אך בכל זאת כיפיי. כמו כן, בכל הגימורים יש גג פנורמי ענק עם כיסוי גלילה. כלומר, באמצעות כפתור נפתח. גג פנורמי לאורך הרכב. מאוד אהבתי את זה

פרט מאוד חשוב עבורי ברמה האישית הוא מערכת השמע. אהבתי את טיב המערכת שג׳ילי מספקת בגרסת 480 פרו. 8 רמקולים של חברת ״bose״ המעולה וסאבוופר.

את מערכת שמע זו ניתן למצוא גם בגרסת הפרו של גימור 360. בניגוד לכך, בגימורים מסוג pure מערכת השמע מכילה שישה רמקולים. (לא מצוין במפרט הטכני מאיזו חברה).

 

׳ליסט באט נוט לאסט׳, הגיאומטרי סי מוקף במצלמות. באמת. יש מערכת מצלמות שמקיפה את הרכב ב-360 מעלות, ובעצם בכך ניתן לראות בכל זמן את הרכב ממעוף הציפור, ומכל הכיוונים. לדעתי, תכונה זו מעולה, אך לרוב אינה שימושית. כלומר, ברוב הפעמים שאחנה את הרכב אני אשתמש במראות הרכב ומצלמת רוורס. ישנן פעמים בודדות בהן מצלמה בזווית הדלתות של הרכב תהיה יעילה. עם זאת, זה משנה זהירות מדליק.

 

לסיכום, חווית השימוש שלי חיובית לגמרי.

היו לי כמה ספקות ותהיות לגבי רכב מחברה סינית, והמוצר שקיבלתי עולה על כל דמיון וציפייה. הרכב חדשני, מדויק, זריז, ובעיקר ידידותי לסביבה. בעידן של היום ההתחממות הגלובלית היא בעיה אקולוגית שמדינות העולם מנסות להתמודד עימו. אני מאמינה שרכב חשמלי זה צעד קטן (ובמקרה של גיאומטרי-סי הוא גם צעד טוב) למען עתיד ירוק יותר.